Statuten
Statuten van onze uitvaartvereniging “De Laatste Eer” in Opende.
Statuten van onze uitvaartvereniging “De Laatste Eer” in Opende.
De vereniging heeft volgens haar statuten als doel om de uitvaart zonder winstoogmerk te verzorgen voor haar leden, tevens bieden we de mogelijkheid om de uitvaart te verzorgen voor niet leden.
Het bestuur van de vereniging bestaat uit minimaal 5 personen, te benoemen door en op de Algemene Ledenvergadering bij volstrekte meerderheid van stemmen voor een periode van minimaal 5 jaar. Op de Algemene Ledenvergadering moet een bestuurslid volgens rooster aftreden. Ieder aftredend bestuurslid is meteen herkiesbaar. Het bestuur regelt de functies onderling.
Bestuursleden genieten geen bezoldiging. De penningmeester krijgt echter een jaarlijkse vergoeding; vast te stellen door De Algemene Ledenvergadering op voorstel van het bestuur.
De voorzitter leidt de vergadering. De secretaris maakt de notulen van de bestuursvergaderingen en van de Algemene Ledenvergadering. De secretaris voert alle correspondentie van de vereniging. De penningmeester houdt een ledenlijst bij, voert het beheer over de financiële toestand van de vereniging met zijn medebestuursleden. De penningmeester is te allen tijde verplicht op aanvraag inzage te geven van de boeken en de kas aan de overige dagelijks bestuursleden, eventueel vergezeld van een algemeen bestuurslid.
Het bestuur mag de hulp inroepen van personen die geen lid van de vereniging zijn voor het verrichten van diensten. Het bestuur heeft te allen tijde het recht maatregelen te nemen om de ingeroepen hulp, die zich niet gedraagt volgens de regels en voorschriften van de vereniging, niet meer op te roepen.
Binnen 6 maand na het boekjaar, welke loopt van januari t/m december, wordt een Algemene Ledenvergadering gehouden, welke minstens 8 dagen van te voren ter kennis aan de leden zal worden gebracht. Alle leden hebben op een Algemene Ledenvergadering 1 stem per betalend lid.
In deze vergadering zijn de volgende onderwerpen aan de orde: